Rammeaftaler og miniudbud

Dansk Servicerådgivning har stor erfaring i rådgivning om udbud af rammeaftaler og/eller gennemførelse af miniudbud på en eksisterende rammeaftale.

En rammeaftale er en aftale, der gør det muligt for offentlige myndigheder at købe bestemte varer eller ydelser fra en afgrænset række leverandører, uden at være nødt til at gennemføre eget EU-udbud/udbud efter Tilbudsloven.

En rammeaftale er en kontrakttype og ikke en udbudsform, som den somme tider benævnes. Ved en rammeaftale holdes et eller flere kontraktvilkår åbne, fx mængden. Det eller de åbne kontraktvilkår aftales nærmere, når rammeaftalen benyttes, fx ved miniudbud.

Ved at udbyde en rammeaftale afløfter den ordregivende myndighed udbudspligten for alle indkøb inden for rammeaftalen. Aftaler inden for rammeaftalen indgås ved enten direkte tildeling eller genåbning af konkurrencen (miniudbud). Det skal fremgå at den enkelte rammeaftale, hvilke muligheder der er for henholdsvis direkte tildeling og miniudbud.

Kontakt Dansk Servicerådgivning
Du er meget velkommen til at kontakte Dansk Servicerådgivning, hvis du ønsker en uforpligtende drøftelse omkring rådgivning omkring udbud af rammeaftaler eller gennemførelse af miniudbud.

Ring til Claus Corfixen på telefon 66 13 33 31 og aftal et uforpligtende møde eller brug vores kontaktformular.